Prawa pacjenta
Ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta nakłada na podmioty lecznicze szczegółowe obowiązki niezbędne do poszanowania praw pacjenta.
W szczególności pacjent ma prawo do:
- natychmiastowego udzielenia świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenia zdrowia lub życia,
- uzyskania świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej,
- informacji o swoim stanie zdrowia,
- zachowania tajemnicy przez osoby wykonujące zawód medyczny, w tym udzielające mu świadczeń zdrowotnych, informacji z nim związanych, a uzyskanych w związku z wykonywaniem zawodu medycznego,
- wyrażenia zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub jej odmowy,
- poszanowania intymności i godności,
- dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych.
W ramach świadczonych usług oferujemy kompleksową pomoc prawną w zakresie ochrony praw pacjenta i w momencie ich naruszenia. Do każdej ze spraw podchodzimy indywidualnie, a doświadczenie pozwala nam na doborze najbardziej skutecznej i właściwej drogi. Udzielamy porad prawnych w zakresie zasad udostępniania dokumentacji medycznej i praw pacjenta do zgłoszenia sprzeciwu do Komisji Lekarskiej. Reprezentujemy naszych Klientów w postepowaniu przed Rzecznikiem Praw Pacjenta, a także w trakcie prowadzenia korespondencji z podmiotami leczniczymi.