Prawa pacjenta

Ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta nakłada na podmioty lecznicze szczegółowe obowiązki niezbędne do poszanowania praw pacjenta.

W szczególności pacjent ma prawo do:

  1. natychmiastowego udzielenia świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenia zdrowia lub życia,
  2. uzyskania świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej,
  3. informacji o swoim stanie zdrowia,
  4. zachowania tajemnicy przez osoby wykonujące zawód medyczny, w tym udzielające mu świadczeń zdrowotnych, informacji z nim związanych, a uzyskanych w związku z wykonywaniem zawodu medycznego,
  5. wyrażenia zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub jej odmowy,
  6. poszanowania intymności i godności,
  7. dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych.

W ramach świadczonych usług oferujemy kompleksową pomoc prawną w zakresie ochrony praw pacjenta i w momencie ich naruszenia. Do każdej ze spraw podchodzimy indywidualnie, a doświadczenie pozwala nam na doborze najbardziej skutecznej i właściwej drogi. Udzielamy porad prawnych w zakresie zasad udostępniania dokumentacji medycznej i praw pacjenta do zgłoszenia sprzeciwu do Komisji Lekarskiej. Reprezentujemy naszych Klientów w postepowaniu przed Rzecznikiem Praw Pacjenta, a także w trakcie prowadzenia korespondencji z podmiotami leczniczymi.

Wyślij wiadomość

Kontakt

Adres

1 Maja 38/7, 40-287 Katowice

Email

Telefon